nissan skyline
Tajné projekty: Nissan Skyline
Na tokijském autosalonu v roce 2007 budou mít vlajkonoši Nissanu ten nejlepší důvod, aby oprášili své staré transparenty s nápisem GT-R. Objeví se tam totiž nová generace Nissanu Skyline, bezpochyby nejkultovnějšího ze všech kultovních aut, které kdy Japonci dali světu. Pokud vás alespoň trochu zajímají auta (což se rozumí samo sebou, jestli tohle právě čtete), museli jste o něm už někdy slyšet. A jestli jste třeba aktivně hráli Playstation, pravděpodobně vychrlíte na požádání rovnou celou technickou tabulku. Málokterému autu, ať už z jakéhokoli kontinentu, se podařilo za tak relativně krátkou dobu vybudovat tak silnou pověst a neotřesitelnou základnu fanoušků, kteří ho (bohužel) znají vesměs jen z fotek nebo svého počítačového monitoru.
Málokterý Skyline zůstal v původní tovární podobě. Tento exemplář R32 je po kompletní úpravě s výkonem kolem 600 koní.
Když totiž přišli ve své době za šéfem Nissanu Carlosem Ghosnem obhájci Skylinu s návrhem, že už je načase začít pracovat na nové generaci, měl pro ně podle dobře informovaného zdroje zhruba tato slova. „Podívejte hoši, klidně si udělejte takovéhle auto pro radost, ale když už do něj budeme investovat, proč na něm také něco nevyděláme? Nemá přece cenu, abychom ho nadále prodávali na několika málo místech na světě.“
Asi si říkáte, že nemusíte mít zrovna desítky let manažerských zkušeností na to, abyste vymysleli podobnou strategii. V době, kdy byl poslední Skyline stále ve výrobě, ale na tom nebyl Nissan vůbec dobře a prostředky na vývoj a výrobu verze s levostranným řízením mu citelně scházely. Díky Ghosnovi, jemuž se podařilo obrátit finanční situaci Nissanu o 180 stupňů, se tak nástupce Skylinu dostane do celosvětového prodeje, včetně evropského a v konečném důsledku snad i českého trhu. Vedle Japonska se dosavadní skyliny prodávaly ve větší míře jen v Británii a Austrálii.
Prostřední generace R33 je podle řady lidí, kteří měli možnost srovnání, nejzábavnější na řízení. Je modernější než R32, ale ne tak přetechnizovaná jako R34.
V nové podobě bude podle posledních zpráv vycházet GT-R ze stejnojmenného konceptu z roku 2001 a pravděpodobně dostane vidlicový šestiválec 3,5 l ze současného 350Z, avšak s nepřehlédnutelným rozdílem dvou tlustých turbodmychadel. Tradiční gentlemanská dohoda japonských výrobců o omezení továrních výkonů na 280 koní v tomto roce konečně bere za své a GT-R bude mít za pár let volné ruce k tomu, aby se hned napoprvé objevil s výkonem kolem čtyř set až čtyř set padesáti koní. Budoucí speciální verze mohou mít ještě mnohem víc.
Nissan si k vývoji motoru a podvozku přizval dvě firmy se zvučnými jmény – Cosworth a Lotus. GT-R bude mít podle předlohy předchozích verzí vysoce vyspělý pohon všech kol ATTESA s elektronickým rozdělováním síly mezi přední a zadní kola, ale i mezi levou a pravou stranou obou náprav. Pro optimální nájezdy do zatáček bude navíc využívat natáčení zadních kol.
Poslední R34 ve svém typickém zbarvení. Elektronikou je napěchovaný až po strop, z jeho rozšířených boků přímo odkapává nadšení pro rychlost a svým vzhledem dokáže i flegmatikům rozklepat kolena.
Komentáře
Přehled komentářů
Tak toto je paradne auto, ktore sa mne osobne velmi paci ci uz vzhladom a ci designom, ktory zahra ulohu hned pri prvom pohlade na samotne auto. Ja len ze je to Best & Good Car na tomto webe. Good Job. ;-)
Good Car
(Cigy, 20. 9. 2006 2:27)